Kalite Politikamız

Sağlıkta Kalite Standartlarına uyarak diyaliz hizmetinin etkinliğini arttırmak.

Toplumun değerlerini, hasta kişilerin ihtiyaç ve beklemtilerini dikkate alarak tedavi ve bakım hizmetlerinde hasta odaklı yaklaşmak.

Hasta ve çalışan güvenliğini sağlamak.

Etkili sonuçlara ulaşmak.

Bu işleyiş sürecinde en uygun kaynakları kullanarakverimliliği arttırmak.

Çalışanlarımızın sağlıklı çalışma yaşamı sürdürebilmesi için ideal güvenli bir çalışma ortamı ve altyapısı oluşturmaktır.

Amaç

Özel RDS Diyaliz Merkezimizde, Sağlıkta Kalite Standartları (SKS) Diyaliz Setini referans alarak hasta ve çalışan güvenliğini sağlamak.

Hastalarımızın hizmet sunumunda memnuniyeti ve çalışanlarda sağlıklı çalışma ortamı sağlayarak performanslarının arttırılması; aynı zamanda etkili, takip edilebilir ve zamanında hizmet sunulması amacımızdır.

Hedeflerimiz

Kurumda bilgi güvenliği sağlanarak iç ve dış paydaşlar ile uluslararası standartlarda hemodiyaliz hizmeti sunmayı planlayan bir kalite yönetim sistemi oluşturmak.

Sağlıkta Kalite Standartları; Kuruluş içi hedef ve kuruluş dışı hedef olarak ikiye ayrılmıştır.

1- Kuruluş içi hedefler:

Sağlıkta kalite standartlarına uyarak diyaliz hizmetinin etkinliğini artırmak.

Hastaların tedavi süreçlerinin takibi yapılarak; etkili sonuçlara ulaşmak.

Hasta mahremiyeti ve bilgi güvenliğini en üst düzeyde tutmak.

Çalışanlarımız için ideal güvenli bir çalışma ortamı ve alt yapısı oluşturmaktır.

2- Kuruluş Dışı Hedefler:

Hemodiyaliz hastalarının ihtiyacına göre uygun ve kabul edilebilir zaman aralığında tedavi sunulması.

Hemodiyaliz tedavisinin tamamlanması sonrasında yaşam kalitesinin artırılması.

Toplumun ihtiyaç ve beklentileri dikkate alınarak hemodiyaliz tedavi hizmetlerinde hasta odaklı yaklaşmak ve hasta güvenliğini sağlamaktır.


STRATEJİK PLANLAMASININ DEVAMLI GELİŞİMİ İÇİN ÖNERİLER:

Bu rapordaki analiz, stratejik planlamanın sadece başarılı olduğunu gösterm ekle kalmayıp aynı zamanda planlama kapasitesinin de zaman içinde geliştiğini ortaya koymaktadır. Stratejik planlamanın etkinliğini arttırmak için, stratejik planlama ile sağlık sistemleri performans değerlendirme süreci arasında çok yakın bir bağlantı kurmak yararlı olacaktır. Ayrıca, kuruluşun (ve stratejik planın) üzerine gitmesi gereken stratejik sorunların tanımlanması için temel neden analizini dâhil etmek amacıyla stratejik planların “Stratejik Sorunlar” kısmının içeriği genişletilip, şart koşulan güçlü yönler, zayıf yönler, fırsatlar ve tehditler analizi ötesine gitmeye yönelik durum analizinin de kapsamı genişletilerek gelecekteki stratejik planlar iyi bir şekilde yapılacaktır. Sağlık sistemi güçlendirme girişimlerini tanımlamak amacıyla gözlemlenen performans sorunlarının altnda yatan ana nedenler dikkatli olarak tanımlanmalıdır.

10 temel adımdan oluşan bir stratejik planlama tasvir etmektedir:

1. Bir stratejik planlama süreci başlatılması ve üzerinde mutabakat sağlanması

2. Kurumsal yetkilerin tanımlanması

3. Kurumsal misyon ve değerlerin açıklanması

4. Güçlü yönler, zayıf yönler, fırsatlar ve tehditleri tanımlamak için kurumun iç ve dış çevresinin değerlendirilmesi

5. Kurumun karşılaştığı stratejik sorunların tanımlanması

6. Bu sorunların üstesinden gelmek ign stratejiler oluşturulması

7. Stratejik plan ya da planların gözden geçirilmesi ve uygulanması

8. Etkili bir kurumsal vizyon oluşturulması

9. Etkili bir uygulama sürecinin geliştirilmesi

10. Stratejilerin ve stratejik planlama sürecinin yeniden değerlendirilmesi

İç ve dış paydaşların da katıldığı geniş kapsamlı istişarelere dayanmalı, onların görüşleri dikkate alınmalı ve dâhil edilmelidir. Sağlık sistemi performans değerlendirmesiyle ilgilidir. Performans sorunlarını, özellikle de hakkaniyet ve dağıtımla ilgili olanları çözüme kavuşturmak için sağlık sistemi performans değerlendirmesi ve stratejik planlama arasında daha yakın bir bağlantı kurmak yararlı olacaktır. Sorunlar ile ilgili olarak, tespit edilen ve bu güne kadar sorun olmayan önemli zayıf yönler açık şekilde ele alınırsa stratejik plan güçlendirilmiş olacaktır. Hâkimiyet kişinin beceri seviyesiyle ilgili iken, amaç ise kişinin bir şeyi yapmasındaki nedeni açıklar. Başka bir deyişle, kişinin motivasyonu, işte sahip olduğu özerklik/bağımsızlık, bir beceriyi en iyi biçmde öğrenme veya bir konuda en iyi olma isteğiyle ve açıkça tanımlanan bir amaca hizmet etme duygusuyla bağlantılıdır. Sağlık sektöründe motivasyonu artırmak birçok nedenden dolayı önemlidir. Bu, sadece verimliliği artırmakla kalmaz, ayrıca insanları zor değişikliklere adaptasyon konusunda daha istekli yapar.

“Diyaliz Hastaları İçin En İyi Sağlık Hizmeti” kalite hedefimizle;

AMAÇ HEDEF ÖLÇÜM
Güvenilir ve kolay ulaşılabilir sağlık hizmeti sunarak, bulunduğumuz bölgede tercih edilen bir diyaliz merkezi olabilmek.
Sorumlulukları yerine getirirken yasalar ve etik ilkeler doğrultusunda uygun hizmet vermek.
SKS bakım standartlarına uymak,
En iyi tedavi hizmetini sunmak,
Yüksek standartlarda hasta bakım hizmeti sunmak,
Uluslararası hasta güvenliği hedeflerine ulaşmak,
Tıbbi cihazların güvenli kullanımını sağlamak,
Bakım çevresinin güvenli olmasını sağlamak,
Kurumsal Mevzuat ve yönetmeliklere uygun hareket etmek,
Yıllık "Kalite Yönetim Planı'nı hazırlamak,
Yıllık "Kalite Yönetim Planı” uygulamak,
Kalite indikatör Takip Sonuçları,
Bina Turları Takipleri,
Tıbbi Denetim Sonuçları,
Hasta Anket Değerlendirmeleri,
Hasta Şikâyeti Değerlendirmeleri,
İstenmeyen Olay Bildirim Sonuçları,
GRS Değerlendirilmesi, Analizleri,
Hasta Güvenliği Toplantı Raporları,
İlgili mevzuat gereği diyaliz merkezinden su arıtma tesisinin kurulması ve günlük klor takibinin kontrol edilmesi,
Alt yapı ve donanım eksikliklerini gidermek ve sürekliliğini sağlamak
En son tıbbi ve teknolojik bilgilere dayalı eğitim ve araştırma metotları kullanmak
Kanıta dayalı güncel tıp uygulamaları kullanmak,
Diyaliz merkezi alt yapı eksikliklerini minimize edilerek kaliteli ve sürekli hemodiyaliz hizmeti sunmak,
İhtiyaç dâhilinde hizmeti kolaylaştıracak ve daha kaliteli hizmet verilebilmesi için gerekli tüm donanımları sağlamak,
Diyaliz merkezinde tamir ve tadilat işlemlerini bakanlığın yayınlamış olduğu mevzuatlar ve rehberler çerçevesinde yapmak,
Tibbi cihaz ve donanım eksikliklerinin tespit edilmesi ve giderilmesi için gerekli planlamaların yapılmasını sağlamak,
Çalışanlarımızın niteliklerini yükselterek hizmet kalitesini arttırmak. Hizmet içi eğitimler, sertifikalandırma, yeteneklere göre uygun bölümde çalıştırılma,
Personellerin sertifikasyon programlarına katılımlarını sağlanması ve özendirilmesi,
Çalışanların eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi ve eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanması,
Personelin iletişim ve yönetsel yetkinliklerinin arttırılmasına yönelik eğitimlerin düzenlenmesi,
Hastalarımızın memnuniyetini yükseltmek
Çalışanlarımızın memnuniyetini yükseltmek
Çalışanın Sağlığını ve Haklarını Korumak
Hastalarımızın görüş ve önerileri doğrultusunda ihtiyaçların tespit edilmesi,
Hasta tadeplerine cevap verebilmek,
Hasta memnuniyetini sağlamak,
Fiziki düzenlemeler hastaların konforunun artırılması,
Çalışanlarımızın görüş ve önerileri doğrultusunda ihtiyaçların tespit edilmesi,
Fiziki düzenlemeler çalışanların konforunun artırılması,
Etkin bir insanı kaynakları yönetimi uygulamak,
Standart bir işe alım, deneme süresi yapmak,
Performans değerlendirme yapmak,
Kariyer planlama yöntemi oluşturmak,
Eğitim ihtiyaçlarını belirlemek,
Bilgi ve becerilerini arttırmak ve sürekli geliştirmek,
Çalışanların kanuni haklarını sağlamak,
Etkin bir risk yönetimi uygulamak,
Çalışan güvenliğini sağlamak,
Ücret adaletini sağlamak,
Hasta ve yakınlarının internet web adresi üzerinden ve diyaliz merkezimizin muhtelif yerlerinde bulunan dilek ve öneri kutularından yapmış olduğu bildirimler değerlendirilerek bunlara ilişkin düzenleyici ve önleyici faaliyetlerde bulunmak,
Personellerin sertifikasyon durumlarına, yeteneklerine ve isteklerine uygun alanlarda çalıştırılmalarının sağlanması,
Personel Değerlendirmeleri,
Performans Değerlendirme Sonuçları,
Planlanan Eğitimlere Personel Katılım Oranları,
Çalışan Güvenliği Toplantı Raporları,
İstenmeyen Olay Bildirimler Sonuçları,
GRS Değerlendirmesi, Analizleri,
Çalışarı Anket Sonuçları,

İzleme ve Değerlendirme Süreci:

Sağlıkta Kalite Standartları 'Diyaliz” seti kapsamında belirlenen göstergelerin sorumluluk alanları ve zamanlama hedeflerine yönelik ilgili birimlerin görüşlerinin alınmasının ardından tamamlanması ile sahiplik oluşturulmuştur.

Sağlıkta Kalite Standartları 'Diyaliz' seti kapsamında belirlenen göstergelerin hedeflenen gelişimin sağlanmasındaki sorumluluğun tespiti için plandaki her hedef, strateji ve eylemler ilgili birimlerle ilişkilendirilmiştir. Görev yetki ve sorumluluklar belirlenmiştir.

Birimlerin göstergeler ile ilgili bilgileri tedarik edebilecekleri ve sonuçlarla ilgili geri bildirim alabilecekleri altyapının iyileştirilmesine yönelik stratejiler geliştirilmiştir.

Göstergelerdeki gelişimi takip ederek stratejik faaliyetlerin hayata geçirilmesi ile birlikte hedeflere ve amaçlara ulaşılmasına sağlanmıştır.

Göstergelerde belirlenen hedeflere ulaşlamaması veya bu hedeflere ulaşılmasına ragmen amaçlara yönelik gelişim sağlanmasında aksaklık gözlenmesi durumunda kök neden analizini yaparak gerekli adımlar atılmıştır.

Yılda bir kez iç paydaşlara geri dönüş anketleri uygulanmış ve sonuçları değerlendirilmiştir.

Yılda bir kez faaliyet raporu gözden geğirilmiştir.

İzleme ve Değerlendirme Sorumluluğu:

"Kalite Yönetim Planı” veri analiz ve izleme toplantıları 3 aylık periyotlarda yapmak,

Öz değerlendirme planına ve takvimine göre yapmak, yıllık dönemlerde bir kez yapmak

Öz değerlendirme toplantısını yılda bir kez yapmak,

Göstergeler ve faaliyetlerdeki ilerlemenin plana uygunluğuna ilişkin verilerin birimlerden toplanması için gerekli sistemi işletmek,

Bu verilerle ilgili analiz çalışmaları yaparak tüm birimlere geri bildirimde bulunmak,

Amaçlara ulaşılmasını takip etmek igin gerekli durumlarda yeni göstergeler tanımlamak ve takip etmek,

Eylemlerdeki ilerlemenin plana uygunluğunu sürekli takip etmek, riskleri tespit etmek ve düzenleyici aksiyonlar almak,

Bütçe kullanımı ve satın alma faaliyetlerini takip etmek,

Sorumlu birimlere gerektiğinde uzmanlık desteği sağlamak ve yetkinliklerin geliştirilmesinde estek olmak,

Etkili ve Düzenli Raporlama ve Uygulama:

Gösterge kartı ile uyumlu 5 aylık raporlarda veriler, ilerleme ve önlemler yönetim gözden geçirme toplantılarında değerlendirilecektir.

Stratejik Plan Raporu:

Stratejik plan dönemi sonunda hazırlanan stratejik plan değerlendirme raporudur.

Özel Raporlar:

Asgari aylık olmak üzere herhangi bir amaç, hedef veya strateji için özel olarak hazırlanır.
** Bundan sonraki dönemde istenen hedeflere ulaşılması ancak bu planın hazırlanması döneminde katılıma ve disiplinli sürecin, planın uygulanmasında da aynı şekilde takip edilmesiyle mümkündür.

İzleme; stratejik plandaki hedeflerin gerçekleşmelerinin sistematik olarak takibi ve raporlanmasıdır.

Değerlendirme; uygulama sonuçlarının ölçümü ve hedeflere uygunluğunun analizidir.

Bu analizler, sağlık sistemi performansının iyileştirilmesi, hesap verme sorumluluğu ve şeffaflığın artırılmasında kritik öneme sahiptir.

Uygulama desteğiyle güçlendirilmiş bir izleme ve değerlendirme sistemi, stratejik eylem planın hayata geçirilmesinin anahtarı olacaktır.

Özel RDS Diyaliz merkezi üst yönetimi olarak yıllık performans değerlendirmesi yapılmıştır.

Referans Dokümanlar:

Sağlıkta Kalite Standartları

Diyaliz Standartları

Gösterge Yönetim Rehberi

Anket Uygulama Rehberi

Hasta Deneyimi Anketi

Çalışan Geri Bildirim Anketi

PUKO Uygulama Rehberi

Kök Neden Analizi Uygulama Rehberi

Güvenlik Raporlama Sistemi Uygulama Rehberi